Ai nevoie de ajutor?  0754.200.195 /  0743.559.673

Ce sunt cauciucurile resapate si ce trebuie sa stii despre acestea?

Categorie principala

Ce sunt cauciucurile resapate si ce trebuie sa stii despre acestea?

 

Atunci cand  alegem anvelopele tinem cont de mai multe criterii, printre care si bugetul pe care il avem la dispozitie. Din aceasta perspectiva, putem opta pentru anvelope noi (marci premium, medii sau de buget), anvelope resapate, anvelope reconstruite sau anvelope SH. Daca in privinta anvelopelor noi lucrurile sunt destul de clare, in ceea ce priveste celelalte categorii informatiile pot fi, uneori, mai ambigue.

Haideti sa aflam impreuna ce este o anvelopa resapata/reconstruita; care sunt caracteristicile lor; care sunt diferentele fata de o anvelopa noua!

Ce sunt anvelopele resapate?

Anvelopele resapate sunt pneuri ecologice, inscriptionate cu acronimul AUR, in constructia carora se utilizeaza o carcasa uzata, banda de rulare fiind inlocuita cu una noua. Achizitionarea de cauciucuri resapate are ca principal avantaj pretul redus al acestora in comparatie cu cel al anvelopelor noi; diferenta de pret intre cauciucurile noi si anvelopele resapate este data de procesul de fabricare; astfel, daca o anvelopa noua se fabrica de la 0, pentru gama de anvelope resapate procesul de fabricare consta in inlocuirea benzii de rulare cu una noua, pastrandu-se vechea carcasa.

Conform datelor furnizate de catre producatori, uzura benzii de rulare consuma aproximantiv 30% din structura anvelopei, restul de 70% aflandu-se in carcasa acesteia, care, dupa resapare, beneficiaza de “o a doua viata”; asadar, costurile de productie pentru gama de cauciucuri resapate sunt mai mici datorita cantitatii mai reduse de materie prima utilizata (potrivit statisticilor daca pentru construirea unei anvelope  noi de camion se utilizeaza circa 30-35 de kg amestec de cauciuc, in procesul de construire a unei anvelope resapate de camion vor fi necesare doar aproximantiv 14 kg).

Interesul din ce in ce mai mare pentru gama de anvelope resapate a condus la perfectionarea din punct de vedere calitativ a produselor, astfel incat, astazi, cauciucurile resapate (bine intretinute si utilizate in parametri normali) au o durata de viata comparabila cu cea a unui cauciuc nou, oferind siguranta si confort in trafic. 

Procesul de resapare poate fi efectuat atat la cald (se utilizeaza prese care functioneaza la temperaturi foarte ridicate), cat si la rece (prin aplicarea unei benzi de rulare, tratata in prealabil, la o carcasa de anvelopa pregatita) si cuprinde mai multe etape (inspectia initiala a carcasei, stabilirea dimensiunii anvelopei si echilibrului perfect, constructia, adaugarea benzii de rulare, vulcanizarea si inspectia finala).  Procesul de resapare presupune indepartarea benzii de rulare pentru a obtine un profil lis; partea laterala a cauciucului nu va fi indepartata, pe flancuri ramanand inscriptiile originale. Resaparea este un proces tehnologic complex care a evoluat de-a lungul timpului pentru a putea raspunde noilor provocari economice si de mediu. Anvelopele resapate sunt nu doar o alternativa mai ieftina, ci si o solutie ecologica. O anvelopa contine peste 200 de compusi si se descompune in 400 de ani, resaparea anvelopelor contribuie la protejarea mediului inconjurator prin reutilizarea cauciucului si marirea duratei sale de viata. Principiul dezvoltarii durabile este sustinut si de catre marii producatori de anvelope, iar resaparea este una dintre caile propuse de catre acestia in scopul realizarii acestui deziderat al dezvoltarii “care urmareste satisfacerea nevoilor prezentului, fara a compromite posibilitatea generatiilor viitoare de a-si satisface propriile nevoi” (Comisia Mondiala pentru Mediu si Dezvoltare, Raportul Brundtland).

Fata de o anvelopa noua, anvelopa resapata este mai grea (din cauza cantitatii suplimentare de cauciuc si adeziv) si mai zgomotoasa. Data fiind cererea tot mai mare pentru gama de cauciucuri resapate, marii producatori (spre exemplu Continental, Goodyear, Michelin) au introdus in oferta lor si anvelope resapate; totodata, exista pe piata internationala producatori specializati in anvelope resapate, precum Malatesta si Insa Turbo. Cauciucurile resapate beneficiaza de garantie comerciala si de siguranta.

Ce sunt anvelope reconstruite? 

Anvelopele reconstruite sunt pneuri ecologice, in constructia carora se utilizeaza o carcasa veche, banda de rulare fiind inlocuita, inclusiv flancurile. Procesul de reconstruire se aseamana celui de productie a unui cauciuc nou; banda de rulare si talonul anvelopei sunt indepartate; astfel, vechiul profil si inscriptiile laterale sunt sterse, ramanand doar carcasa. Ca si in cazul resaparii, si in procesul de reconstruire carcasa primeste o “ a doua viata”.

Atat anvelopele resapate, cat si anvelopele reconstruite  nu sunt anvelope SH.  Anvelopele SH sunt pneuri rulate (atat carcasa, cat si banda de rulare sunt uzate) si nu au garantie comerciala.

Abonează-te la Newsletter
Introdu-ti adresa de email si devii automat membru al comunitatii Acvila Romania.
Afli primul de cele mai bune oferte din industrie!